Skolmat

Att erbjuda bra skolmat är något som vi tycker är väldigt viktigt för att ungdomarna ska få kraft och inspiration att orka med skoldagen. Därför äter våra elever på restaurang O´Learys. Matsalen är trevlig, med behaglig ljudisolering så ljudnivån blir dämpad i jämförelse med en traditionell skolmatsal. Det är buffé och eleverna serverar sig själva. Dagligen finns ett rikt salladsbord och två olika maträtter att välja mellan. Bröd och smör ingår. När det gäller dricka finns mjölk, vatten eller måltidsdryck att välja mellan.

De som har särskilda behov på grund av allergier eller dylikt serveras vid bordet av restaurangens personal. Den trevliga miljön gör att eleverna sitter kvar vid borden en stund när de har ätit färdigt och samtalar och kopplar av.

O´Learys